Thursday, August 13, 2009

Persatuan Silat Seni Gayong Malaysia Unisel...


salam... silat.. pe tue silat??? klau nk taw msuk r silat... hehehehehe.... aku join silat gayong malaysia nie sejak sklah rendah g... msuk sklah mngah aku still join g atas bimbingan cikgu Ibrahim... ble aku msuk Unisel aku teruskan lagi pembelajaran silat aku nie dengan bimbingan abg Zul (SAWA) n cikgu Wn (Kumbang Hitam)... d'orang nie mmg best r klau nk btol2 blajar silat seni gayong d'orang r ptut kte cri..bnyk rhsia2 seni gayong yang dapat kte blajar dari d'orang... cikgu Wan adalah salah sorang anak murid Allahyarham Dato Meor Abdul Rahman pengasas silat seni gayong Malaysia merangkap mahaguru...


mse aku kat Unisel nie banyak aku belajar silat seni gayong malaysia nie kat abg Zul n cikgu Wan... klau traning 2 klau xpengsan xsah... huhuhu... banyak xtiviti yang d'orang wat n krusus-krusus senjata or tangan kosong d'orang ajar... bkn senang nk dapat taw... d'orang nie penting kan seni gayong taw...tue yang best tue... kte leh wat musuh pengsan dengan xperlu nk poyo2 jd kuat... huhuhu... ermmmm lpe lak nk bgtaw knp abg Zul d'pgl sawa cikgu Wan d'pgl Kumbang Hitam... nk taw g blajar ngan d'orang dlu n tnye kat d'orang... hehehehe...


aku salah sorang mantan presiden silat seni gayong Malaysia Unisel taw... xde r banyak xtiviti yang aku wat ckit je... tapi aku dapat nek kan nme gayong kat unisel nie sebagai club top 3 yang xtive n popular kat unisel... bange r plak... huhuhu... latihan kteorang seminggu 2 kali pada ari isnin n khmis kol 9 malam... member silat aku ngan aku ngam de 2 orang zarul n sofi... ble wat demo aku slalu partner ngan zarul... mmg gempak r klau dua2 bdk nie wat demo... spe tengok mmg terangkat n ngeri r... 2 baru d'nmekan seni gayong... selain zarul n sofi de g mber aku yang aku rapt seperti ayu naz fiza nani lin n len2 r... banyak sangat mals nk taip... hehehhe... pape pun aku mmg ske r ngan silat seni gayong Malaysia UNisel nie... abg Zul n Cikgu Wan mmg paling best in the world... ssh nk cari cikgu mcm d'orang taw tok ngaja silat nie t'utame seni gayong...
setakat nie aku nk bgataw tentang silat seni gayong malaysia unisel... klau de t aku update k... otak tengah blank... huhuhuhuhu...

4 comments:

  1. skrang da keje kat putrajaya.....
    ble lg nk update blog ni......?

    ReplyDelete
  2. tgu sy free lor sayang...huhuhu..sy sntiase bersama awk..

    ReplyDelete
  3. jgn isau ek..t de mse sy jmp awk taw cyg

    ReplyDelete

Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong Pulau Pinang

Komuniti Gabungan Anak-Anak Gayong SeMalaysia