Monday, January 11, 2010

Bodoh atau Bangang....

Salam semue.. dh lme xupdate blog nie.. nk citer satu luahan rase.. Ermmm apa itu MPP.. Majlis Perwakilan Pelajar atau Majlis Perosak Pelajar.. MPP merupakan satu organisasi besar dan sangat penting dalam sesebuah Universiti.. tapi dengan ada nye sikap sesetengah individu dalam MPP boleh merosakan nama baik MPP dan memberi kesan kepada mahasiswa/si kepada sifat seperti membenci MPP..

baru-baru ini saya dan beberapa kawan saya pergi ke Universiti tempat saya belajar untuk bermotifkan ingin berjumpa pensyarah saya.. secara kebutulan pada masa itu di Universiti tersebut sedang rancak membuat orentasi kepada student2 baru yang baru berdaftar.. tidak di nafikan kebanyakan fesi2 yang saya jumpa adalah yang baru dan tidak berpengalaman akan tetapi mereka ini tidak berlagak dan tidak bermegah serta sombong seperti fesi2 yang lame padehal baru je 3x join MTS..

Kebodohan dan Kebangagngan berlaku apabila pada 9/1/2010 pada pukul 8.30 mlm di dewan utama saya dan beberapa rakan saya menegur salah seorang MT MPP.. nak tahu pe respon beliau nie.. sungguh mengecewakan.. pada saya cukup pantang apabila saya tegur dan orang yang saya tegur buat bodo dan sombong tambah2 lagi owang melayu.. pada hal beliau adalah junior dari saya cuma beliau berpangkat MPP je.. ingatlah pangkat yang ada pada anda tidak membawa sampai ke dalam kubur pun.. nasib bek lah nie last MTS MPP tersebut..

memang bodo.. cukup belagak dan sombong MPP terebut.. tapi saya mengucapkan ribuan terima kase kepada MPP yang memegang jawatan penasihat dalam MTS seperti penasihat disiplin, protokol, makanan, xtvti, pendaftaran dan juga sahsiah muslim.. mereka ini sungguh prihatin dan ramah.. tidak seperti MPP yang len baik MT sampai r kat bawah bersifat sombong, bodo dan bongkak.. saya di sini bukan nak mengutuk tetapi ingin meluahkan perasaan supaya next MPP yang akan datang tidak akan bersifat yang mcm nie.. S**k..

saya men dapat tahu bahawa kedatangan saya dan beberapa rakan saya mendapat perbualan dari MPP seta kutukan dan bahan ejekan mereka.. dan perkara ini benar berlaku apabila saya dan rakan saya mendengar perbualan mereka.. pada malam 10/1/2010 pada pukul 8.45 mlm saya dan rakan saya pergi ke dewan utama untuk melihat orentasi tersebut.. akan tetapi pada masa yang sama biro teknikal mengalami masalah dalam pemasangan PA System.. ketua biro tersebut tidak ada di dalam dewan utama ini kerana sibuk dengan slot sahsiah non muslim.. saya dengan rela ati pergi ke tempat teknikal dan bertanya pada budak2 teknikal "KENAPA PA SYSTEM XPASANG LAGI" d'orang ckp "XTAHU PASANG" jadi saya menolong meraka untuk pasang PA System tersebut.. akan tetapi MT MPP tidak senang dan marah dengan tindakan saya itu.. mereka mengutuk dan mengejek saya sesama mereka.. banyak lagi nk citer tp penat nk menaip ini.. banyak sangat..

Cuba korang pk sendiri MPP ini mcm mne.. nk kata bodo dah belajar kat Universiti.. nk kata berlagak muka d'orang mcm owang beriman.. tapi aku hormat pada MPP yang memegang jawatan dalam MTS iaitu penasihat disiplin, makanan, protokol, xtvti, pendaftaran dan sahsiah muslim.. ini sahaja bagi aku yang ok yang len 2 terok sombong dan bodo..

sowi aku tlis kat blog aku nie dengan kata2 kesat.. sbb ini adalah aku.. ingin luahkan perasaan je pe yang aku alami.. pape pun korang pk r pe yang aku ckp nie btol ke x.. klau korang rase apap yang aku ckp nie salah korang tgur r aku.. klau aku ckp nie korang caya btol kte tegur r segelintir MPP ini yang anggap diri d'orang bgus..

LUAHAN IKHLAS DARI SAYA.......

No comments:

Post a Comment

Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayong Pulau Pinang

Komuniti Gabungan Anak-Anak Gayong SeMalaysia